آشنایی با مدارس کشور ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/26

طبق قانون اساسی جمهوری ترکیه، هر شهروند حق تحصیل رایگان برای تحصیلات ابتدایی اجباری را دارد. به جز در موسسات دارای مجوز خاص و خارجی، زبان ترکی باید به عنوان زبان مادری آموزش داده شود. از سال 2012، دوازده سال تحصیل برای پسران و دختران اجباری است که می توان آن را به 4+4+4 سال تحصیل تقسیم کرد.

وزارت آموزش ملی کشور ترکیه

وزارت آموزش ملی مدیریت آموزشی کشور را اداره می کند و وظیفه تدوین برنامه های درسی، هماهنگی کار سازمانهای رسمی، خصوصی و داوطلبانه، طراحی و ساخت مدارس، توسعه مواد آموزشی و غیره را بر عهده دارد.

شورای عالی آموزش ملی در مورد برنامه های درسی و مقررات تهیه شده توسط این وزارتخانه بحث و تصمیم گیری می کند. در استانها، امور آموزشی توسط ریاست های آموزش و پرورش ملی تعیین شده و توسط وزیر تنظیم می شود، اما تحت هدایت فرماندار استان کار می کند.

ترکیه دومین کشور جهان از نظر دسترسی به آموزش عالی با 94.2 درصد نرخ تحصیل است. ترکیه در منطقه آموزش عالی اروپا روند بولونیا را به طرز کاملی اجرا می کند. بنابراین، مدرکی که از دانشگاه ترکیه دریافت می کنید در همه کشورهای اروپایی شناخته شده است! به عنوان سیستم اعتباری، دوره ECTS مطابق با استاندارد های اروپا اعمال می شود و به همه دانشجویان مکمل دیپلم داده می شود.

 علاوه بر این، ترکیه یکی از موفق ترین کشورهایی است که در برنامه های تبادل تحت Erasmus + شرکت می کند. علاوه بر اراسموس، برنامه های مبادله زیادی در ترکیه مانند مولانا، فارابی وجود دارد که از تحرک دانشجویان و اساتید پشتیبانی می کند.

مدارس ایرانی در کشور ترکیه

در کشور ترکیه یک مدرسه ایرانی در آنکارا و یک مدرسه ایرانی در شهر استانبول وجود دارد. این دو مدرسه طبق نظام آموزشی ایران اداره می شوند و قوانین نظام آموزشی ترکیه شامل آنها نمی شود.

اگر دوست داشته باشید که فرزندتان به زبان فارسی و طبق قوانین کشور ایران آموزش ببیند می توانید در مدرسه فجر ایرانیان واقع در شهر استانبول یا در مدرسه 22 بهمن واقع در شهر آنکارا فرزند خود را نام نویسی کنید برای ثبت نام در این مدارس باید برگه راندوو را در دست داشته باشید و البته به این نکته توجه کنید که تحصیل در مدارس ایرانی نیاز به هزینه کمتری نسبت به مدارس بین المللی دارد.

آموزش پیش دبستانی در ترکیه

آموزش پیش دبستانی یک آموزش اختیاری برای کودکان بین 3-5 سال است که زیر سن ابتدایی اجباری هستند. هدف از این آموزش اطمینان از رشد جسمی، روانی و حسی کودکان و کسب عادات خوب، آماده سازی کودکان برای تحصیلات ابتدایی، ایجاد فضای رشد مشترک برای کسانی است که در شرایط نامناسب زندگی می کنند و اطمینان از صحبت ترکی درست و خوب آموزش پیش دبستانی در مهد کودک ها، مهدکودک ها، کلاس های مهد کودک در مدارس ابتدایی و مهد کودک های خصوصی تحت نظارت وزارت انجام می شود. آنها معمولاً در شهرها و شهرهای بزرگتر متمرکز می شوند.

 

آموزش ابتدایی

با یک قانون جدید در سال 2012، چهار سال دبستان + چهار سال دبیرستان امروز اجباری است، و پس از آن چهار سال آموزش اجباری دبیرستان (در مجموع 12 سال آموزش اجباری می شود). آموزش ابتدایی برای همه پسران و دختران در سن سال اجباری است و در مدارس دولتی به صورت رایگان ارائه می شود. این مدارس هشت سال آموزش ارائه می دهند. همچنین مدارس خصوصی (و پولی) تحت کنترل دولت اداره می شوند.

 در اکثر مدارس ابتدایی، آموزش زبان های خارجی از کلاس چهارم شروع می شود. بیشتر دانش آموزان دبستانی به طور یکسان لباس نوعی می پوشند تا از هرگونه اختلاف طبقاتی اجتماعی بین دانش آموزان ثروتمند و فقیر جلوگیری شود. اگر بچه ها نتوانند کلاس را بگذرانند، باید سال بعد همان کلاس را تکرار کند. در پایان 8 سال، دانش آموزان موفق 4 سال دیگر به تحصیلات متوسطه می روند.

 

نکته مهم!

شاید شما هم امروزه مثل بسیاری از افراد قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشید پس باید این مورد را در نظر بگیرید که قبل از هر اقدامی باید در ترکیه امکانات سکونت خود را فراهم کنید. اگر شما به دنبال خرید یا اجاره خانه می باشید ما می توانیم بهترین موارد را در لوکیشن های عالی به شما پیشنهاد کنیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید.

انواع مدارس در کشور ترکیه

  1. مدارس دولتی کشور ترکیه

مدارس دولتی کشور ترکیه شباهت زیادی به مدارس دولتی کشور ایران دارند. در ترکیه مدارس دولتی حتما باید از یک نظام آموزشی مشخص و از پیش تعیین شده پیروی کنند. مدارس دولتی ترکیه چه برای مردم خود ترکیه چه برای دانش آموز های خارجی که دارای اقامت ترکیه می باشند کاملا رایگان است. نکته جالب در مدارس دولتی این است که تقسیم بندی دانش آموزان بر اساس اجاره نامه و محل سکونت آنها انجام می شود.

  1. مدارس خصوصی کشور ترکیه

مدارس خصوصی کشور ترکیه شباهت زیادی به مدارس غیر انتفاعی در ایران دارند. سطح آموزش در مدارس خصوصی بسیار بالاتر از مدارس دولتی می باشد. دانش آموزان در مدارس خصوصی به سه زبان زنده دنیا مسلط می شوند همچنین هنر، ورزش، موسیقی، جزء برنامه های اصلی مدارس خصوصی می باشد.

مدارس خصوصی کشور ترکیه از امکانات زیادی از جمله (زمین بازی فوتبال، بسکتبال، تنیس و...، استخر شنا، سالن موسیقی، آزمایشگاه های علمی، سالن تاتر و ...) بهره مند می باشند.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کشور ترکیه

در کشور ترکیه هزینه مدارس خصوصی بر اساس نوع مدرسه و خدماتی که ارائه می کند می تواند از 15000 هزار لیر تا 25000 لیر به صورت سالیانه متفاوت باشد.

 

  1. مدارس بین المللی کشور ترکیه

در واقع مدارس بین المللی در کشور ترکیه مشابه مدارس بین المللی در کشور های دیگر می باشد و سیستم آموزشی آنها به طور کامل بر اساس سیستم آموزشی مدارس اروپایی و آمریکایی قرار داده شده است و روش و شیوه این مدارس کاملا مشابه مدارس آمریکا می باشد.

زبان تدریس در مدارس بین المللی کشور ترکیه (انگلیسی، آلمانی و فرانسوی) می باشد و زبان ترکی در این مدارس به صورت کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان تدریس می شود.

 

هزینه تحصیل درمدارس بین المللی ترکیه

ثبت نام در مدارس بین المللی ترکیه هزینه بسیار زیادی نسبت به مدارس خصوصی نیاز دارد. شهریه این مدارس سالانه بین 25000 دلار تا 50000 دلار آمریکا می باشد که در برخی مدارس می توان این شهریه را در طول سال طی دو قسط پرداخت کرد.

 

 

معادل سازی مدرک مدرسه در ترکیه

اگر به ترکیه محاجرت کردید و فرزند محصل دارید باید برای ثبت نام فرزندتان در یکی از مدارس ترکیه قبل از هر چیزی فرایند معادل سازی مدرک را طی کنید. برای طی این فرایند ابتدا باید اخرین مدرک تحصیلی فرزند شما به زبان ترکی ترجمه شود سپس مدرک را به اداره آموزش محل تحصیل دانش آموز بدهید و درخواست دنکلیک (درخواست معادل سازی مدرک تحصیلی) دهید.

سخن پایانی

به طور کلی آموزش در مدارس کشور ترکیه از کیفیت بالایی برخوردار است پس شما می توانید با اطمینان خاطر و بدون نگرانی فرزندان خود را در مدارس ترکیه ثبت نام کنید. و تمام مدارس کشور ترکیه اعم از دولتی، خصوصی یا بین المللی زیر نظر آموزش و پروش همین کشور اداره می شود و هیچ کدام از مدارس خارج از قوانین کشور ترکیه اداره نمی شوند.

 

 

 

 

غذاهای کشور ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/25

غذاهای ترکی جزء پر طرفدار ترین غذاهای جهان است که به دسته های فرانسوی، چینی، ایتالیایی و امثال آن می پیوندد. مانند موزاییک فرهنگی این کشور، غذاهای ترکی بسیار رنگارنگ هستند و دارای بیشمار جلوه و طعم متفاوت هستند.

 

غذاهای ترکی در طول قرن ها تکامل یافته و متاثر از تاریخ غنی سرزمین هایی است که ابتدا میزبان امپراتوری بیزانس و سپس امپراتوری عثمانی بود.

در طول اقامت خود در استانبول به هیچ وجه غذاهای ترکی را از دست ندهید! غذاهای ترکی یکی از متنوع ترین غذاهای جهان هستند. غذاهای ترکی سومین غذای غنی بعد از غذاهای فرانسوی و چینی است.

صبحانه در غذاهای ترکی

صبحانه یک رویداد مهم برای بسیاری از فرهنگ های سراسر جهان است اما در ترکیه، بیشتر شبیه یک مراسم مفصل است تا صرف یک وعده غذایی دیگر در روز. صبحانه روز هفته در ترکیه یک غذای سبک، سریع و در عین حال سیر کننده است. تمام انرژی لازم برای گذراندن روز را بدون گرسنگی زیاد برای شما فراهم می کند.

صبحانه های ترکی بسیار متنوع هستند و برای کسانی که به دنبال چیزی غیر از پروتئین حیوانی هستند، گزینه های گیاهخواری زیادی ارائه می دهند. صبحانه های سنتی ترکی بسیار مفصل و فراوان هستند و شامل چندین غذای کوچک شامل پنیر، زیتون، گوجه فرنگی، کره، مربا و پودر، قرص نان تازه و البته مقدار زیادی چای سیاه است.

پنیر یکی از مهمترین غذاهای صبحانه در ترکیه می باشد. انواع پنیر بسته به منطقه متفاوت است و ممکن است شامل بیاز پنیر (پنیر سفید)، برگاما تولوم از ساحل اژه، دیر تولم، اوتلو پنیر از شرق ترکیه، کاملک پنیری از آناتولی مرکزی و تل پنیر و ابازا پنیر از ساحل دریای سیاه می باشد. سبزیجات و سیب زمینی نیز با استفاده از روغن زیتون، روغن فندق یا روغن آفتابگردان سرخ می شوند.

شام در غذاهای ترکی

یک شام معمولی خانگی ترکی با یک سوپ گرم شروع می شود و بعد از آن یک غذای سبزیجاتی (کدو سبز، بادمجان، گل کلم، لوبیا سبز، سیب زمینی، اسفناج)، گوشت یا حبوبات (لوبیا، نخود، عدس) در غذاهای نشاسته ای مانند نان، برنج پلو ترکی، ماکارونی یا بلغور سرو می شود. در نهایت عنوان یک غذای تازه، سالاد سبز یا cacik در کنار غذای اصلی سرو می شود.

 

آداب و رسوم خوردن غذا در ترکیه

ترکان عثمانی دو وعده غذا در روز داشتند. اولین وعده غذایی که بین صبح تا ظهر خورده می شد بیشتر شبیه صبحانه بود. آنها دومین وعده غذایی روز را در هر زمان بین اواخر بعدازظهر و عصر می خوردند. این غذا شامل غذاهای گوشتی بود که همراه با سبزیجات و حبوبات مانند بادمجان شکم پر یا بلغور پلو با سبزیجات سرو می شد. اما در ترکیه، امروزه اکثر خانواده ها از 3 وعده غذا در روز لذت می برند.

در کشور ترکیه معمولا صبحانه های روزهای هفته ساده و سریع هستند اما صبحانه های آخر هفته که خانواده در آن گرد هم می آیند بزرگ هستند و از غذاهای مختلف تشکیل شده اند.

ناهارها در ترکیه معمولاً از غذاهای فصلی، سوپ، سالاد و غیره تهیه می شوند. غذاهایی که برای تهیه آنها نیاز به زمان و تلاش دارد در این وعده غذایی معمول نیست. غذاهای گوشتی و همچنین دسرها در وعده ناهار سرو نمی شوند. در این مقاله ما به 20 نمونه از غذاهای محبوب ترکی اشاره می کنیم.

اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره آداب رسوم کشور ترکیه بدانید یا درباره نحوه خرید خانه و گرفتن اقامت درترکیه اطلاعاتی کسب کنید ی توانید به سایت ما مراجعه کنید تا بهترین اطلاعات را درباره هر کدام از اینها کسب کنید.

· گوزلمه

اگر تا به حال این غذا را آزمایش کرده اید متوجه شدید که Gozleme بیشتر شبیه به quesadilla مکزیکی است. می توانید این غذا را به عنوان یک پنکیک شکم پر در نظر بگیرید. این غذا با دست تهیه می شود، ابتدا نان را رول کرده و سپس با مقداری روغن نان را رو مال می کنیم زده می شود.

برای خوشمزه تر شدن آن، می توانید آن را با مواد دلخواه پر کنید که از پرکاربردترین ترکیبات شامل پنیر، سیب زمینی، سبزیجات، بادمجان یا هر چیز دیگری که می خواهید می تواند باشد. اگر از ترکیه دیدن کنید و طعم گوزلمه را نچشید، یکی از بهترین ها را از دست داده اید.

· کهولتی

کهولتی که به صبحانه ترکی نیز معروف است، یک غذای لذیذ معمولی نیست. خانواده های ترک این غذا را معمولا آخر هفته می خورند. درست مثل هر صبحانه دیگر، ترکها صبحانه ترکی خود را با یک فنجان چای سیاه یا کای ترکی شروع می کنند.

در حین صبحانه سنتی ترکیه، متوجه خواهید شد که میز پر از بشقاب ها و کاسه های کوچک است ژله و عسل همچنین می توانید مقداری خیار، گوجه فرنگی یا پنیر پیدا کنید. به رسم قدیمی همه این غذا ها را برای یک صبحانه خانوادگی وسط سفره به اشتراک می گذارند.

· بورک

بورک یکی دیگر از بهترین غذاهای سنتی ترکیه است. آن را در ظرفی بزرگ می پذند و وقتی آماده شد در یک ظرف کوچک سرو می شود. بورک نوعی شیرینی است که از خمیر نازک و پوسته پوسته تهیه می شود و پس از آماده شدن با پنیر، سیب زمینی، اسفناج یا هر سه پر می کنند.

· باقلوا

باقلوا در واقع یک نوع دسر ترکی است که انواع مختلفی دارد. پایه باقلوا از لایه هایی از خمیر یوفکا، ادویه جات مختلف و آجیل و میوه های خرد شده است، پس از تهیه بقلوا آنرا در یک نوع شربت داغ مخصوص میز دار می کنند.

سخن آخر

در این مقاله با انوعی از غذاهای کشور ترکیه و آداب و رسوم مردم ترکیه آشنا شدیم به شما پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به کشور ترکیه حتما این غذا و دسر ها را تست کرده تا طمع غذا های ترکی برای همیشه در ذهن شما ماندگار شود.

صنعت فیلم سازی در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/24

سینمای ترکیه در گذشته به عنوان Yeşilçam نیز شناخته می شد در لغت به معنی (کاج سبز در زبان ترکی است)، (تلفظ ترکی: [ˈjeʃiltʃam]) زرق و برق دار است که به هنر و صنعت فیلم ترکیه اشاره دارد.

این بخش مهمی از فرهنگ ترکیه است و طی سالها شکوفا شده است و سرگرمی را برای مخاطبان در ترکیه، مهاجران خارج از اروپا و اخیراً در جهان عرب و در موارد نادر، ایالات متحده رونق بخشیده است.

 اولین فیلمی که در امپراتوری عثمانی نمایش داده شد فیلم برادران لومیر در سال 1895 بود، که در 1896 در استانبول نمایش داده شد.

اولین فیلم باقیمانده که در ترکیه کنونی ساخته شد، مستندی با عنوان Ayastefanos'taki Rus Abidesinin Yıkılışı تخریب بنای تاریخی روسیه در سان استفانو بود که توسط فوات اوزکنای کارگردانی شد و در سال 1914 به پایان رسید.

چرا سرمایه گذاری در سینمای ترکیه سود آور است؟

ترکیه در هر مرحله از تولید فیلم فرصت های بزرگی را به متخصصان فیلم ارائه می دهد. گذشته از شگفتی های طبیعی زیبا و اماکن تاریخی منحصر به فرد، ترکیه به دلیل داشتن نیروهای متخصص، سیستم حمل و نقل پیشرفته، خدمات مهمان نوازی و زیرساخت های فنی به مرکز جذب کارگردانان و تهیه کنندگان خارجی تبدیل شده است.

  • مزیت مالیاتی

تهیه کنندگان خارجی فیلم می توانند هنگام خرید و واردات کالا و خدماتی که در مدت زمان فیلمبرداری خریداری می کنند، مالیات بر ارزش افزوده (تا 18 درصد) دریافت کنند.

  • قیمت های رقابتی

ترکیه که دارای صنعت فیلمسازی پر جنب و جوش با تجربه همکاری مشترک است، به تولیدکنندگان فرصتی ایده آل برای کاهش هزینه فیلمسازی با قیمت پایین برای تدارکات فیلم، اجاره تجهیزات، نیروی کار حرفه ای و VFX ارائه می دهد.

  • مواد فنی و پشتیبانی تیم

سالانه صدها فیلم و سریال تلویزیونی در ترکیه فیلمبرداری می شود. تولیدکنندگان خارجی می توانند به راحتی به آخرین فناوری، تجهیزات روز، کارکنان مجرب و بازیگران/بازیگران با استعدادی که می توانند به زبان های خارجی صحبت کنند دسترسی پیدا کنند. از نظر انتخاب بازیگران، انواع مختلف قومی و فرهنگی وجود دارد. استانبول محل خانه های پس از تولید است که مجهز به آخرین فناوری ویرایش، VFX، انیمیشن، استریوسکوپی سه بعدی و صدا هستند.

  • خدمات مهمان نوازی

با استفاده از خدمات برتر و استانداردهای با کیفیت بالا، گروه های فیلمبرداری می توانند در حین فیلمبرداری از کار و اقامت در آسایش لذت ببرند.

 

  • چهار فصل همزمان!

با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه، انواع مناظر را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد که در آن می توان صحنه های چهار فصل را به طور همزمان فیلمبرداری کرد.

 

  • فلات های طبیعی فیلم

وجود مناظر زیبا از سواحل، سواحل صخره ای، آبشارها، دریاچه ها، رودخانه ها، کوه ها، مناطق خشک و همچنین معماری مدرن و شهرها و روستاهای تاریخی منحصر به فرد، طیف گسترده ای از تنوع دیدنی را ارائه می دهد. شگفتی های طبیعی مانند کاپادوکیا و پاموکاله یک ضیافت بصری و همچنین فلات های فیلم طبیعی فراتر از رویاهای کارگردانان و تهیه کنندگان را فراهم می کند.

  • فیلمبرداری جایی که قاره ها ملاقات می کنند

استانبول یکی از جذاب ترین و خارق العاده ترین شهرهای جهان است و هم در آسیا و هم در اروپا واقع شده است. از آنجا که ترکیه کشوری است که دو قاره در آن به هم می رسند، می توان به راحتی بین ترکیه و بسیاری از مقاصد سفر کرد.

 

  • فراتر از ثروت فرهنگی: نشست تمدن ها

این حقیقت که ترکیه هزاران سال میزبان تمدن های مختلف، مردم با زبان ها، مذاهب و نژادهای مختلف بوده است، منجر به وجود یک جشن فرهنگی منحصر به فرد در ترکیه شده است. گذشته و فرهنگ تاریخی ریشه دار، که در هر شهر داخلی شده است، تنوع مکان های فیلمبرداری را افزایش می دهد.

یکی از مزایای ترکیه این است که می تواند زمینه ای برای تنظیمات مختلف در کشورهای مختلف باشد. فیلمی که داستان آن در خاورمیانه می گذرد می تواند در برخی از شهرهای جنوب شرقی ترکیه فیلمبرداری شود.

 

مناطق دریای اژه و مدیترانه می توانند مکان هایی برای کشورهای مدیترانه با درختان زیتون، تاکستان، جنگل های کاج و سواحل باشند. کوه ها می توانند مکانی برای سوئیس، فرانسه و کوه های آلپ باشند. طبیعت و محیط زیست منطقه دریای سیاه بسیار شبیه طبیعت و محیط انگلستان، ایرلند، اسکاتلند و کشورهای اروپای شمالی است.

 

  • راحتی در مجوزهای فیلمبرداری

تهیه کنندگان خارجی که مایل به فیلمبرداری در ترکیه هستند می توانند پس از درخواست به اداره کل سینمای وزارت فرهنگ و گردشگری از طریق ما مجوز فیلمبرداری را در مدت کوتاهی دریافت کنند.

اگر شما هم علاقه دارید در رابطه با قوانین ترکیه و همچنین خرید خانه در ترکیه اطلاعاتی کسب کنین به شما پیشنهاد میکنیم حتما به سایت ما مراجعه کنید. در صورتی که قصد خرید یا اجاره خانه داشته باشید می توانید بهترین خانه ها در موقعیت های مکانی عالی را در ان سایت پیدا کنید.

 

جشنواره فیلم نارنجی ترکیه

جشنواره فیلم نارنجی ترکیه آنتالیا، که در طول تاریخ همواره اصلی ترین کاتالیزور سینمای محلی این کشور بوده است، گواهی می دهد که علیرغم موانع ناشی از همه گیری و اقتصاد این کشور، فیلمسازان ترک در شرایط خوبی به سر می برند. احمد بویاکیوغلو، رئیس جشنواره آنتالیا می گوید: "در ابتدای سال مردم می گفتند:" شما نمی توانید 10 فیلم [ترکی] را به دلیل همه گیری جمع آوری کنید. "زیرا آنها فکر می کردند هیچ چیز ساخته نمی شود. در عوض، برنامه نویسان برای پنجاه و هشتمین دوره این رویداد که 2 تا 9 اکتبر در شهر وسیع تفریحی در سواحل جنوبی ترکیه اجرا می شود، 44 مسابقه برای مسابقه ملی که هسته اصلی آن است ارسال کردند. او می گوید 10 ویژگی که آنها انتخاب کرده اند "قوی ترین انتخاب در آنتالیا در 10 سال گذشته است."

 

تحصیل دندان پزشکی در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/24

فراگیری رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه فرصت های متعددی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند.

فراگیری رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه فرصت های متعددی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند. دو روش متفاوت برای دریافت نامه پذیرش در دانشکده های دندانپزشکی ترکیه پیش روی شما قرار دارد که هر دو روش برای دانشجویان خارجی بسیار کار آمد است:

 

1) یکی از گزینه ها این است که مستقیماً با نتایج آزمون  YÖSکه هر سال یکبار توسط دانشگاه سازماندهی می شود، به دانشگاه دولتی مراجعه کنید. برخی از دانشگاههای دولتی همچنین یک آزمون سالانه مشترک YÖS برگزار می کنند که در دانشگاههای شرکت کننده معتبر است.

 

2) راه دوم برای دریافت نامه پذیرش از دانشکده دندانپزشکی ترکیه - تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، درخواست بدون آزمون ورودی به دانشگاه های بنیاد است، که هدف این روش انتخاب هزاران دانشجوی بین المللی است که از تحصیل در YÖS غافل شده اند یا نمی خواهند معاینات بیشتر از امتحانی که در کشور خود انجام داده اند را بگذرانند. این درخواست ها با گواهینامه های فارغ التحصیلی یا امتحانات ورودی دانشگاه کشور اصلی انجام می شود.

 

همانطور که بسیاری از دانشجویان آینده نگری بلند پرواز می دانند، پذیرش در دندانپزشکی در کشور خود بسیار دشوار است. ترکیه برای دانشجویانی که در تلاش برای تحقق رویاهای خود در زمینه تحصیل دندانپزشکی هستند و نمی توانند از فرصت مشابهی در شهرستان های خود برخوردار باشند، گزینه بسیار خوبی است. در ترکیه، این رویاهای مشتاق بدون دست کشیدن از کیفیت آموزشی و زندگی محقق می شوند.

 

هدف ما در این مقاله این است که شما را در مورد شرایط عمومی، نحوه درخواست و به رسمیت شناختن دیپلم دندانپزشکی در ترکیه در سرسر جهان مطلع کنید.

 

آموزش دندان پزشکی در ترکیه

تعداد دانشکده های دندانپزشکی در ترکیه هر سال در حال افزایش است تا همه نخبه های دندانپزشکی از سرار جهان را هر سال پذیرش کند. کیفیت دانشکده های دندانپزشکی در کشور ترکیه در سطح بالایی در حل رقابت است.

 

1) در طول سال اول تحصیل، موضوعات در زمینه های علوم طبیعی پایه و i در زمینه آناتومی، فیزیولوژی، بافت شناسی و داروسازی برگزار می شود. این مرحله آموزشی "مرحله پیش بالینی" نامیده می شود. یکی از اهداف دیگر سال اول ارائه دستگاه ها و موادی است که در دندانپزشکی استفاده می شود. در سال اول شما مقدمه ای بر دندانپزشکی خواهید داشت و در مورد ابزارها اطلاعات کسب خواهید کرد.

2) سال دوم دانش و ظرفیت عمیق برای درک ارگانیسم انسان و آسیب شناسی، بیوشیمی شدید، داروسازی به دانش آموزان است.

3) سومین سال تحصیل دندانپزشکی آغاز رحله بالینی می باشد، در این مرحله دانشجویان از نظر تئوری و عملی به بررسی و تفسیر بیماریهای شخص بیمار می پردازند. کلینیک ها تا حدی در سال جاری شروع می شوند، برای گذراندن به سال بعد، هر دانشجوی دندانپزشکی باید هر نوبت را بگذراند.

4) سال عملی سال آخر است (سال پنجم)، امسال دانش آموزان این شانس را خواهند داشت که بر روی بیماران واقعی به تنهایی با سرپرستی در کنار خود کار کنند و مطالعه کنند. آنها در حال حاضر قادر به ارائه تمام دانش و عملکرد خود به عنوان دندانپزشک و آنها همچنین وظایف اولین ساکن در بیمارستان را بر عهده دارند.

 

نکته مهم!

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند، چه برای تحصیل در رشته دندان پزشکی یا هر رشته دیگری باید قبل از هر چیز مقدمات اسکان خود را فراهم کنند.

دانشجویان می توانند سویت های کوچک و مبله را برای اقامت چند ساله خود کرایه یا خریداری کنند یا در صورت داشتن بودجه بیشتر می توانند واحد های 2 خوابه را در موقعیت های مکانی بسیار عالی کرایه کنند.

اگر شما هم جزء دانشجویانی هستید که قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارید میتوانید برای آگاهی از شرایط خرید و اجاره خانه در ترکیه اینجا کلیک کنید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

هر دانشگاه دندانپزشکی در ترکیه برای تحصیل دانشجویان خارجی قوانین و شرایط متفاوتی را در نظر گرفته است. شرط اصلی داشتن دیپلم دبیرستان یا داشتن مدرک تحصیلی در سال آخر دبیرستان است. معدل شما نیز مهم است، ترجیحاً داشتن معدل فوق العاده خوب بیشتر است.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

در ترکیه، شما می توانید دندان پزشکی را به زبان انگلیسی یا به زبان ترکی مطالعه کنید. در هر دو شرایط شما باید پس از پذیرش در یکی از دانشگاه های دندان پزشکی آزمون زبان انگلیسی و ترکی را بگذرانید. همچنین می توانید نتایج آزمون TOEFL، IELTS، TÖMER-Turkish خود را برای حذف سال تسلط بر زبان ارائه دهید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان ترکی اکثرا بسیار ارزان تر از شهریه به زبان انگلیسی است، در برخی از دانشکده ها بین هزینه های آموزشی انگلیسی و ترکی تفاوتی وجود ندارد.

درک زبان ترکی حتی برای کسانی که دندانپزشکی را به زبان انگلیسی می خوانند بسیار مهم است، زیرا بیمار، پزشک، ارتباط و درک همکاران در مرحله بالینی دندانپزشکی دارد.

هزینه تحصیل دندان پزشکی در ترکیه

مواد آموزشی، تجهیزات پزشکی مورد نیاز در مطالعه دندانپزشکی، باید توسط خود دانش آموزان تهیه شود. در مقایسه با دانشجوی حقوق، دانشجوی دندانپزشکی به دلیل مواد، ابزار یا کتاب هزینه های بیشتری دارد. مثال: در طول تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه، دانشجو باید مبلغ (220 تا 330 یورو) برای تهیه ابزار دندانپزشکی هزینه کند.

بسیاری از دانش آموزان این سازها را از دانشجویان ترم بالاتر دریافت می کنند. در برخی از دانشگاهای دندان پزشکی در ترکیه دانشجویان ابزار مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کنند زیرا در هنگام پرداخت شهریه، دانشگاه هزینه ابزار های مورد نیاز دانشجویان را هم از آنها دریافت می کند. این ابزارها همچنین می توانند به صورت گروهی توسط وابستگان مدرسه سازماندهی شوند تا آن را برای دانش آموزان ارزان تر بخرند.

هزینه تحصیل در ترکیه در هر صورت طرز شگفت آوری زیاد نخواهد بود و فقط برای نیمه دوم مطالعات، در مرحله بالینی مورد نیاز است و همچنین در عمل، بعداً به عنوان دندانپزشک مورد نیاز خواهد بود.

 

 

خرید خانه در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/10

ترکیه یکی از زیباترین و جذاب ترین کشورهای جهان است. امروزه تنها کشور مسلمان سکولار است که ترکیبی سرسخت از تأثیرات فرهنگی شرق و غرب را در بر می گیرد. این کشور بیش از 10 هزار سال مسکونی بوده است.

 در سراسر ترکیه می توانید ویرانه های شگفت انگیزی (از تروا تا ساید) ، کلیسا های قدیمی و قلعه ها را پیدا کنید.

این کشور فوق العاده دوستانه است ، حتی در خیابانهای شلوغ استانبول هم متوجه رفتارهای صمیمی مردم خواهید شد. به روستاهای کوچکتر در ساحل ترکیه بروید و جوامع گرم و دوست داشتنی ترک را خواهید دید. 800

 کیلومتر خط ساحلی ترکیه توسط چهار دریای مختلف احاطه شده است و این مکان را به مکانی خیره کننده برای تفریحات ساحلی و تفریح ​​در زیر نور آفتاب تبدیل کرده است. استراحت گاه ها و روستاهایی مانند آلتینکوم ، فتحیه ، آنتالیا ، مارماریس و بدروم هر ساله هزاران نفر را برای تابستان ها در کنار دریا جذب می کنند و املاک در ترکیه به اندازه خود این کشور متنوع است.  

توجه کنید!

برای آشنایی بیشتر با نحوه خرید خانه در ترکیه و همچنین معرفی مناسب ترین کیس های خانه در شهر های مختلف ترکیه اینجا کلیک کنید.

 

خانه ویلایی در ترکیه

خرید ملک در بدروم

املاک در بدروم ، بندر ترکیه در شبه جزیره بدروم ، یک انتخاب رایج برای پذیرایی از مسافران است که به دنبال آپارتمان در ترکیه هستند ، زیرا بدروم مرکز گردشگری و قایقرانی است و به دلیل خط ساحلی جذاب و زندگی شبانه ، تفریحی محبوب برای اروپاییان شمالی است.

 هر تابستان این شهر میزبان بیش از 250،000 گردشگر است که بسیاری از آنها در آپارتمان ها و ویلاهای بدروم سرمایه گذاری میکنند. اگر قصد خرید ملک در بدروم را برای اهداف سرمایه گذاری دارید ، گزینه عالی برای انتخاب خواهد بود. ملک در بدروم هر ساله تقاضای زیادی از طرف گردش گران داشته و مورد استقبال افراد زیادی از خارجی ها قرار گرفته.

شهر بدروم در ترکیه

خرید ملک در فتحیه

شهر فتحیه که غنی از آثار باستانی و جدید است ، یکی از مراکز معروف گردشگری ترکیه است و املاک فتحیه در بین کسانی که مایل به نقل مکان هستند محبوبیت فزاینده ای پیدا می کند. اخیراً سرمایه گذاری قابل توجهی برای ارتقاء زیرساخت ها و امکانات به فتحیه و املاک فتحیه انجام شده است.

این شهر در دامنه کوههای مندوس واقع شده است، شهر بندری زیبا فتحیه از سال 334 قبل از میلاد مقصد سفر مسافران بوده است و املاک در فتحیه همچنان سرمایه گذاران و گردشگران را به خود جذب می کند که مشتاق استفاده از ویلاهای فتحیه، آپارتمان ها و روستاهای جذاب همچنین سواحل بکر فتحیه در زیر نور خورشید هستند.

شهر فتحیه در ترکیه

خرید ملک در آلتین کوم

آلتین کوم یک شهر تفریحی در کنار دریای اژه در ترکیه است. این شهر دارای سه ساحل اصلی است و بین گردشگران انگلیسی و ترک محبوب است. این واقعیت که آلتین کوم در بین گردشگران ترک محبوبیت دارد ، سرمایه گذاری در ملک در آلتین کوم را انتخاب خوبی می کند زیرا ملک آلتین کوم هم برای بازارهای خارجی و هم برای بازار داخلی جذابیت دارد و پتانسیل شما برای فرصت های اجاره ای را دوچندان می کند.

اگر به دنبال خانه ای برای تعطیلات هستید و نه یک ملک سرمایه گذاری ، ملک Altinkum دارای برخی از مناطق زیبا در ترکیه است. به هر حال ، آلتین کوم به معنی "ماسه های طلایی" است و با شن های سفید آن که به دریا متمایل شده اند، به راحتی می توان دید که نام آن از کجا گرفته شده است.

شهر آلتین کوم در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

اگر به دنبال خرید یک خانه در ترکیه به عنوان یک فرد غیر مقیم هستید، در مورد مسائل حقوقی چند نکته را باید در نظر داشته باشید. در اینجا ما شمارا درباره اینکه از کجا باید شروع کنید راهنمایی میکنیم. ابتدا برای آشنایی بیشتر با قوانین خرید خانه در ترکیه مقاله مارا در سایت یاردیم دنبال کنید.

ترکیه با تاریخ، فرهنگ، طبیعت و آب و هوای دیدنی خود، همیشه مقصدی مطلوب برای بسیاری از مهاجران در سالهای دور بوده است. این ویژگی ها برای داشتن یک زندگی سالم و شاد بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. با این حال، مهاجرت از کشور مادری خود  به کشوری دیگر می تواند دلهره آور باشد، به ویژه اگر زبان یا محل زندگی خود را نمی دانید. خوشبختانه، من اینجا هستم تا راهنمایی هایی را برای شروع به شما ارائه دهم.

چگونه در ترکیه خانه پیدا کنیم

وب سایت sahibinden.com، که به انگلیسی به عنوان "از طرف صاحب" ترجمه می شود، به عنوان یک منبع عالی برای یاد گیری آنچه لازم است درباره خانه های ترکیه بدانید و همچنین میزان رفت و آمد و مناطق مختلف ترکیه گفته شده است. همچنین میتوانید از طریق این سایت با مشاوران املاک در ترکیه بهراحتی از هر جای دنیا ارتبباط بر قرار کنید. همچنین میتوانید اجاره ها و املاک فروشی را جستجو کنید، یا میتوانید از نقشه های سه بعدی در این سایت استفاده کنید و مناطق مختلف در ترکیه را به صورت تصویری ببینید و با بزرگ نمایی و کوچک نمایی این نقشه به خوبی از بافت مناطق مختلف ترکیه مطلع شوید.

 

چرا ما خرید ویلا را توصیه می کنیم؟

داشتن یک خانه در ترکیه نه تنها راحت بلکه مفید است. در اینجا مزایای خرید ویلا در ترکیه آورده شده است:

1. تعطیلات: رزرو هتل، با رعایت برنامه و قوانین هتل ها، نیاز به تحمل گردشگران متعدد و محیطی شلوغ خواهید بوغ. با داشتن یک ویلا در کنار دریا، می توانید هر زمان که می خواهید با خانواده خود به تعطیلات بروید.

 

2. صرفه جویی در هزینه ها: با این حال که، ویلاها گران ترین نوع ملک هستند، مبلغی که شما برای آن پرداخت می کنید، بیشتر از مسکن مشابه در شهرهای بزرگ روسیه نخواهد بود. علاوه بر این، شما یک خانه کاملاً مجهز آماده برای نقل مکان خواهید داشت.

 

3. سرمایه گذاری: شما مختار هستید که با ملک جدید خود چه کار کنید: می توانید آن را اجاره دهید یا بفروشید. به هر حال، به دلیل اینکه قیمت ملک به طور مداوم افزایش می یابد، مقداری سود خواهید برد.

 

4. مالکیت زمین: با خرید ویلا، صاحب یک قطعه زمین در نزدیکی خانه می شوید. خارجی ها می توانند زمینی بیش از 10 درصد مساحت هر استان و بیش از 30 هکتار برای خود خریداری کنند.

 

5. محیط دوستانه.:ویلاها معمولاً در مناطق پرجمعیت قرار ندارند. موارد استثنا فقط مواردی هستند که در خط مقدم هستند.

نکات مهم درباره قوانین ترکیه

اگر قصد دارید ملک خود را ظرف پنج سال پس از خرید بفروشید ، به خاطر داشته باشید که مشمول پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه خواهید شد که درصد کمی بر سود حاصل از آن محاسبه می شود. کسانی که می خواهند خانه های خود را بفروشند نیز باید دارایی خود را توسط یک شرکت خصوصی ارزیابی کنند و مشمول پرداخت 4 درصد از ارزش واقعی مالیات شوند ، اگر خارجی ها ملک را به تنهایی خریداری می کنند ، به شماره شناسایی خارجی (yabancı kimlik numarası) همچنین مترجم و ترجمه گذرنامه های محضری خود احتیاج دارند شهروندان خارجی که قصد خرید زمین دارند نیز به 30 هکتار محدود شده اند و به خاطر داشته باشید که مقررات سختگیرانه ای در مورد امکان ساخت زمین در ترکیه وجود دارد و در ژوئیه سال جاری ، ساخت "خانه سرگرمی" در زمینه کشاورزی ممنوع شد. زمین. در همین حال ، با خرید املاک و مستغلات به ارزش معادل 250،000 دلار تا 19 سپتامبر 2018 ، تا زمانی که ملک مذکور را به مدت سه سال به فروش نرسانید ، می توانید شهروند ترکیه شوید.

 

 

 

 


صفحه 3 از 3

about turki

آشنایی با صفر تا صد کشور ترکیه

زهرا محمدی

نویسنده

15

مقاله

1399/12/27

تاریخ ایجاد