تحصیل دندان پزشکی در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/24

فراگیری رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه فرصت های متعددی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند.

فراگیری رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه فرصت های متعددی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند. دو روش متفاوت برای دریافت نامه پذیرش در دانشکده های دندانپزشکی ترکیه پیش روی شما قرار دارد که هر دو روش برای دانشجویان خارجی بسیار کار آمد است:

 

1) یکی از گزینه ها این است که مستقیماً با نتایج آزمون  YÖSکه هر سال یکبار توسط دانشگاه سازماندهی می شود، به دانشگاه دولتی مراجعه کنید. برخی از دانشگاههای دولتی همچنین یک آزمون سالانه مشترک YÖS برگزار می کنند که در دانشگاههای شرکت کننده معتبر است.

 

2) راه دوم برای دریافت نامه پذیرش از دانشکده دندانپزشکی ترکیه - تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، درخواست بدون آزمون ورودی به دانشگاه های بنیاد است، که هدف این روش انتخاب هزاران دانشجوی بین المللی است که از تحصیل در YÖS غافل شده اند یا نمی خواهند معاینات بیشتر از امتحانی که در کشور خود انجام داده اند را بگذرانند. این درخواست ها با گواهینامه های فارغ التحصیلی یا امتحانات ورودی دانشگاه کشور اصلی انجام می شود.

 

همانطور که بسیاری از دانشجویان آینده نگری بلند پرواز می دانند، پذیرش در دندانپزشکی در کشور خود بسیار دشوار است. ترکیه برای دانشجویانی که در تلاش برای تحقق رویاهای خود در زمینه تحصیل دندانپزشکی هستند و نمی توانند از فرصت مشابهی در شهرستان های خود برخوردار باشند، گزینه بسیار خوبی است. در ترکیه، این رویاهای مشتاق بدون دست کشیدن از کیفیت آموزشی و زندگی محقق می شوند.

 

هدف ما در این مقاله این است که شما را در مورد شرایط عمومی، نحوه درخواست و به رسمیت شناختن دیپلم دندانپزشکی در ترکیه در سرسر جهان مطلع کنید.

 

آموزش دندان پزشکی در ترکیه

تعداد دانشکده های دندانپزشکی در ترکیه هر سال در حال افزایش است تا همه نخبه های دندانپزشکی از سرار جهان را هر سال پذیرش کند. کیفیت دانشکده های دندانپزشکی در کشور ترکیه در سطح بالایی در حل رقابت است.

 

1) در طول سال اول تحصیل، موضوعات در زمینه های علوم طبیعی پایه و i در زمینه آناتومی، فیزیولوژی، بافت شناسی و داروسازی برگزار می شود. این مرحله آموزشی "مرحله پیش بالینی" نامیده می شود. یکی از اهداف دیگر سال اول ارائه دستگاه ها و موادی است که در دندانپزشکی استفاده می شود. در سال اول شما مقدمه ای بر دندانپزشکی خواهید داشت و در مورد ابزارها اطلاعات کسب خواهید کرد.

2) سال دوم دانش و ظرفیت عمیق برای درک ارگانیسم انسان و آسیب شناسی، بیوشیمی شدید، داروسازی به دانش آموزان است.

3) سومین سال تحصیل دندانپزشکی آغاز رحله بالینی می باشد، در این مرحله دانشجویان از نظر تئوری و عملی به بررسی و تفسیر بیماریهای شخص بیمار می پردازند. کلینیک ها تا حدی در سال جاری شروع می شوند، برای گذراندن به سال بعد، هر دانشجوی دندانپزشکی باید هر نوبت را بگذراند.

4) سال عملی سال آخر است (سال پنجم)، امسال دانش آموزان این شانس را خواهند داشت که بر روی بیماران واقعی به تنهایی با سرپرستی در کنار خود کار کنند و مطالعه کنند. آنها در حال حاضر قادر به ارائه تمام دانش و عملکرد خود به عنوان دندانپزشک و آنها همچنین وظایف اولین ساکن در بیمارستان را بر عهده دارند.

 

نکته مهم!

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند، چه برای تحصیل در رشته دندان پزشکی یا هر رشته دیگری باید قبل از هر چیز مقدمات اسکان خود را فراهم کنند.

دانشجویان می توانند سویت های کوچک و مبله را برای اقامت چند ساله خود کرایه یا خریداری کنند یا در صورت داشتن بودجه بیشتر می توانند واحد های 2 خوابه را در موقعیت های مکانی بسیار عالی کرایه کنند.

اگر شما هم جزء دانشجویانی هستید که قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارید میتوانید برای آگاهی از شرایط خرید و اجاره خانه در ترکیه اینجا کلیک کنید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

هر دانشگاه دندانپزشکی در ترکیه برای تحصیل دانشجویان خارجی قوانین و شرایط متفاوتی را در نظر گرفته است. شرط اصلی داشتن دیپلم دبیرستان یا داشتن مدرک تحصیلی در سال آخر دبیرستان است. معدل شما نیز مهم است، ترجیحاً داشتن معدل فوق العاده خوب بیشتر است.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

در ترکیه، شما می توانید دندان پزشکی را به زبان انگلیسی یا به زبان ترکی مطالعه کنید. در هر دو شرایط شما باید پس از پذیرش در یکی از دانشگاه های دندان پزشکی آزمون زبان انگلیسی و ترکی را بگذرانید. همچنین می توانید نتایج آزمون TOEFL، IELTS، TÖMER-Turkish خود را برای حذف سال تسلط بر زبان ارائه دهید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان ترکی اکثرا بسیار ارزان تر از شهریه به زبان انگلیسی است، در برخی از دانشکده ها بین هزینه های آموزشی انگلیسی و ترکی تفاوتی وجود ندارد.

درک زبان ترکی حتی برای کسانی که دندانپزشکی را به زبان انگلیسی می خوانند بسیار مهم است، زیرا بیمار، پزشک، ارتباط و درک همکاران در مرحله بالینی دندانپزشکی دارد.

هزینه تحصیل دندان پزشکی در ترکیه

مواد آموزشی، تجهیزات پزشکی مورد نیاز در مطالعه دندانپزشکی، باید توسط خود دانش آموزان تهیه شود. در مقایسه با دانشجوی حقوق، دانشجوی دندانپزشکی به دلیل مواد، ابزار یا کتاب هزینه های بیشتری دارد. مثال: در طول تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه، دانشجو باید مبلغ (220 تا 330 یورو) برای تهیه ابزار دندانپزشکی هزینه کند.

بسیاری از دانش آموزان این سازها را از دانشجویان ترم بالاتر دریافت می کنند. در برخی از دانشگاهای دندان پزشکی در ترکیه دانشجویان ابزار مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کنند زیرا در هنگام پرداخت شهریه، دانشگاه هزینه ابزار های مورد نیاز دانشجویان را هم از آنها دریافت می کند. این ابزارها همچنین می توانند به صورت گروهی توسط وابستگان مدرسه سازماندهی شوند تا آن را برای دانش آموزان ارزان تر بخرند.

هزینه تحصیل در ترکیه در هر صورت طرز شگفت آوری زیاد نخواهد بود و فقط برای نیمه دوم مطالعات، در مرحله بالینی مورد نیاز است و همچنین در عمل، بعداً به عنوان دندانپزشک مورد نیاز خواهد بود.

 

 

about turki

آشنایی با صفر تا صد کشور ترکیه

زهرا محمدی

نویسنده

15

مقاله

1399/12/27

تاریخ ایجاد