صنعت فیلم سازی در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/24

سینمای ترکیه در گذشته به عنوان Yeşilçam نیز شناخته می شد در لغت به معنی (کاج سبز در زبان ترکی است)، (تلفظ ترکی: [ˈjeʃiltʃam]) زرق و برق دار است که به هنر و صنعت فیلم ترکیه اشاره دارد.

این بخش مهمی از فرهنگ ترکیه است و طی سالها شکوفا شده است و سرگرمی را برای مخاطبان در ترکیه، مهاجران خارج از اروپا و اخیراً در جهان عرب و در موارد نادر، ایالات متحده رونق بخشیده است.

 اولین فیلمی که در امپراتوری عثمانی نمایش داده شد فیلم برادران لومیر در سال 1895 بود، که در 1896 در استانبول نمایش داده شد.

اولین فیلم باقیمانده که در ترکیه کنونی ساخته شد، مستندی با عنوان Ayastefanos'taki Rus Abidesinin Yıkılışı تخریب بنای تاریخی روسیه در سان استفانو بود که توسط فوات اوزکنای کارگردانی شد و در سال 1914 به پایان رسید.

چرا سرمایه گذاری در سینمای ترکیه سود آور است؟

ترکیه در هر مرحله از تولید فیلم فرصت های بزرگی را به متخصصان فیلم ارائه می دهد. گذشته از شگفتی های طبیعی زیبا و اماکن تاریخی منحصر به فرد، ترکیه به دلیل داشتن نیروهای متخصص، سیستم حمل و نقل پیشرفته، خدمات مهمان نوازی و زیرساخت های فنی به مرکز جذب کارگردانان و تهیه کنندگان خارجی تبدیل شده است.

  • مزیت مالیاتی

تهیه کنندگان خارجی فیلم می توانند هنگام خرید و واردات کالا و خدماتی که در مدت زمان فیلمبرداری خریداری می کنند، مالیات بر ارزش افزوده (تا 18 درصد) دریافت کنند.

  • قیمت های رقابتی

ترکیه که دارای صنعت فیلمسازی پر جنب و جوش با تجربه همکاری مشترک است، به تولیدکنندگان فرصتی ایده آل برای کاهش هزینه فیلمسازی با قیمت پایین برای تدارکات فیلم، اجاره تجهیزات، نیروی کار حرفه ای و VFX ارائه می دهد.

  • مواد فنی و پشتیبانی تیم

سالانه صدها فیلم و سریال تلویزیونی در ترکیه فیلمبرداری می شود. تولیدکنندگان خارجی می توانند به راحتی به آخرین فناوری، تجهیزات روز، کارکنان مجرب و بازیگران/بازیگران با استعدادی که می توانند به زبان های خارجی صحبت کنند دسترسی پیدا کنند. از نظر انتخاب بازیگران، انواع مختلف قومی و فرهنگی وجود دارد. استانبول محل خانه های پس از تولید است که مجهز به آخرین فناوری ویرایش، VFX، انیمیشن، استریوسکوپی سه بعدی و صدا هستند.

  • خدمات مهمان نوازی

با استفاده از خدمات برتر و استانداردهای با کیفیت بالا، گروه های فیلمبرداری می توانند در حین فیلمبرداری از کار و اقامت در آسایش لذت ببرند.

 

  • چهار فصل همزمان!

با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه، انواع مناظر را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد که در آن می توان صحنه های چهار فصل را به طور همزمان فیلمبرداری کرد.

 

  • فلات های طبیعی فیلم

وجود مناظر زیبا از سواحل، سواحل صخره ای، آبشارها، دریاچه ها، رودخانه ها، کوه ها، مناطق خشک و همچنین معماری مدرن و شهرها و روستاهای تاریخی منحصر به فرد، طیف گسترده ای از تنوع دیدنی را ارائه می دهد. شگفتی های طبیعی مانند کاپادوکیا و پاموکاله یک ضیافت بصری و همچنین فلات های فیلم طبیعی فراتر از رویاهای کارگردانان و تهیه کنندگان را فراهم می کند.

  • فیلمبرداری جایی که قاره ها ملاقات می کنند

استانبول یکی از جذاب ترین و خارق العاده ترین شهرهای جهان است و هم در آسیا و هم در اروپا واقع شده است. از آنجا که ترکیه کشوری است که دو قاره در آن به هم می رسند، می توان به راحتی بین ترکیه و بسیاری از مقاصد سفر کرد.

 

  • فراتر از ثروت فرهنگی: نشست تمدن ها

این حقیقت که ترکیه هزاران سال میزبان تمدن های مختلف، مردم با زبان ها، مذاهب و نژادهای مختلف بوده است، منجر به وجود یک جشن فرهنگی منحصر به فرد در ترکیه شده است. گذشته و فرهنگ تاریخی ریشه دار، که در هر شهر داخلی شده است، تنوع مکان های فیلمبرداری را افزایش می دهد.

یکی از مزایای ترکیه این است که می تواند زمینه ای برای تنظیمات مختلف در کشورهای مختلف باشد. فیلمی که داستان آن در خاورمیانه می گذرد می تواند در برخی از شهرهای جنوب شرقی ترکیه فیلمبرداری شود.

 

مناطق دریای اژه و مدیترانه می توانند مکان هایی برای کشورهای مدیترانه با درختان زیتون، تاکستان، جنگل های کاج و سواحل باشند. کوه ها می توانند مکانی برای سوئیس، فرانسه و کوه های آلپ باشند. طبیعت و محیط زیست منطقه دریای سیاه بسیار شبیه طبیعت و محیط انگلستان، ایرلند، اسکاتلند و کشورهای اروپای شمالی است.

 

  • راحتی در مجوزهای فیلمبرداری

تهیه کنندگان خارجی که مایل به فیلمبرداری در ترکیه هستند می توانند پس از درخواست به اداره کل سینمای وزارت فرهنگ و گردشگری از طریق ما مجوز فیلمبرداری را در مدت کوتاهی دریافت کنند.

اگر شما هم علاقه دارید در رابطه با قوانین ترکیه و همچنین خرید خانه در ترکیه اطلاعاتی کسب کنین به شما پیشنهاد میکنیم حتما به سایت ما مراجعه کنید. در صورتی که قصد خرید یا اجاره خانه داشته باشید می توانید بهترین خانه ها در موقعیت های مکانی عالی را در ان سایت پیدا کنید.

 

جشنواره فیلم نارنجی ترکیه

جشنواره فیلم نارنجی ترکیه آنتالیا، که در طول تاریخ همواره اصلی ترین کاتالیزور سینمای محلی این کشور بوده است، گواهی می دهد که علیرغم موانع ناشی از همه گیری و اقتصاد این کشور، فیلمسازان ترک در شرایط خوبی به سر می برند. احمد بویاکیوغلو، رئیس جشنواره آنتالیا می گوید: "در ابتدای سال مردم می گفتند:" شما نمی توانید 10 فیلم [ترکی] را به دلیل همه گیری جمع آوری کنید. "زیرا آنها فکر می کردند هیچ چیز ساخته نمی شود. در عوض، برنامه نویسان برای پنجاه و هشتمین دوره این رویداد که 2 تا 9 اکتبر در شهر وسیع تفریحی در سواحل جنوبی ترکیه اجرا می شود، 44 مسابقه برای مسابقه ملی که هسته اصلی آن است ارسال کردند. او می گوید 10 ویژگی که آنها انتخاب کرده اند "قوی ترین انتخاب در آنتالیا در 10 سال گذشته است."

 

about turki

آشنایی با صفر تا صد کشور ترکیه

زهرا محمدی

نویسنده

15

مقاله

1399/12/27

تاریخ ایجاد