زیبا ترین روستا های کشور ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/08/02

ترکیه مملو از زیبایی های طبیعی خیره کننده و مجموعه ای از معماری باستانی و بی نظیر و کشوری خارق العاده برای بازدید است. چیزهای زیادی برای جلب رضایت افراد ماجراجوی وجود دارد، از بالون سواری در هوای گرم Göreme تا سفرهای غواصی در Kaş. در اینجا به 10 تا از زیباترین روستاهای کشور ترکیه که حتما باید از آنها دیدن کنید می پردازیم.

 

  1. روستا Göynük

قدمت روستا Göynük  به دوره رومیان باستان برمی گردد. بنابراین، پر از خانه های دوره عثمانی است که معروف ترین آنها عمارت Müderrisoğlu Konağı است. از آنجایی که Göynük توسط کوه ها احاطه شده است، مکانی عالی برای طبیعت گردی و کوه نوردی و دور شدن از سر و صدای شهری می باشد.

  1. روستا فارالیا

روستای کوچکی به نام فارالیا در صخره های اطراف دره پروانه قرار دارد. در حالی که ممکن است در مقایسه با خود دره رنگ پریده باشد، فارالیا هنوز منظره ای دوست داشتنی است. همچنین در میان کوهنوردانی که بالا و پایین رفتن از روستا را چالش می کنند، مورد علاقه است.

  1. روستا Ürgüp

روستا Ürgüp درست در قلب کاپادوکیه قرار دارد. جایی که گردشگران می خواهند از کلیسا های گورمه بازدید کنند و معمولاً در آنجا اقامت می کنند. در حالی که این مکان در حال حاضر روستایی در نظر گرفته می شود، هنوز هم چشم انداز روستایی قدیمی دارد. برای کسانی که می‌ خواهند از سر و صدای شهرهای بزرگ‌ تر دوری کنند، اما واقعاً نمی‌ خواهند به یک روستای منزوی بروند، می تواند یک انتخاب عالی باشد.

  1. روستا آسوس

آسوس، خلوتگاه ساحل دریای اژه و محل اقامتگاه ‌های یونان باستان، به ‌خاطر تاریخ غنی ‌اش شناخته شده است. اگرچه نام این مکان رسماً به بهرام کاله تغییر یافته است، اما بسیاری از مردم هنوز آن را با نام قدیمی خود، آسوس می‌ خوانند. اینجا جایی بود که ارسطو یک آکادمی، یک مدرسه تفکر منطقی را افتتاح کرد. و اینجاست که می توانید معبد آتنا و دیگر مکانهای باستانی با شکوه را بیابید.

 

  1. روستای کاله کوی

Kaleköy در لغت به معنای روستای قلعه است، نامی که به دلیل قلعه بیزانسی که بر فراز تپه‌های آن قرار دارد، بر روی این مکان نهاده اند. از این قلعه، منظره خوبی از شهر، سواحل مدیترانه و جزیره همسایه ککووا خواهید داشت. Kaleköy یکی از معروف ترین مقاصد قایق سواری در ترکیه است.

  1. قلعه Uçhisar

ارگ Uçhisar بهترین منظره از کل کاپادوکیه را برای شما ارائه می دهد. می توانید به بالای قلعه Uçhisar بروید یا تونل های حک شده اطراف آن را کشف کنید. پیاده روی در این مکان می تواند کمی سخت باشد، اما در نهایت دیدن منظره دشت های اطراف ارزش آن را دارد.

  1. روستا سافرانبلو

این مکان میراث یونسکو می باشد و به عنوان یک ایستگاه مهم برای راه آهن تجارت شرق و غرب شناخته شده است. همچنین مدرسه سلیمان پاشا، مسجد عزت مهمت پاشا و ساختمان های عثمانی را در خود جای داده است. معماری تاریخی این شهر شما را شگفت زده نخواهد کرد.

  1. آکیاکا

آکیاکا یک شهر زیبا و بکر است که در انتهای خلیج گوکووا قرار دارد. در بیشتر ماه ها، شهر آرام و کند باقی می ماند. این می تواند آرامش بخش ترین تعطیلاتی که بدنبال آن هستید به شما ارائه دهد. با این حال، در تابستان می تواند شلوغ شود زیرا به خاطر سواحل خیره کننده اش مکان مشهوری در کشور ترکیه می باشد.

 

  1. روستا Alaçatı   

Alaçatı یک روستای ساده در شبه جزیره Cesme است. با این حال، در سال‌ های اخیر، این شهر به‌ خاطر خیابان ‌های باریک، خانه‌ های سنگی، تاکستان‌ های شراب، و هتل‌ ها و رستوران ‌های بوتیک معروف شده است. این یک مکان عالی برای گردش گرانی است که می خواهند از پیاده روی کوتاه لذت ببرند.

 

  1. روستا Sirince

مانند شهر های دیگر ترکیه، Sirince نیز یک روستای یونانی بوده است. نام اصلی آن Cirkince به معنای زشت است. اکنون، بیش از 600 ترک در آن زندگی می کنند و رسماً Sirince به معنای "خوشایند" نامیده می شود. خوشبختانه دولت می تواند اصالت روستا را حفظ کند زیرا این روستا ترکیبی عالی از فرهنگ ترک-یونانی است.

 

نکات جالبی که باید درباره روستاهای ترکیه بدانید

  • حدود 30000 روستا در ترکیه وجود دارد.
  • 35 درصد از روستاهای ترکیه نام رسمی ترکی دارند. با این حال، برخی از مردم محلی هنوز به نام اصلی روستاها پایبند هستند.
  • نیکلاس معروف به بابانوئل در یکی از روستاهای ترکیه به نام دمره به دنیا آمد.

ساده ترین روش خرید خانه در ترکیه برای ایرانی ها

اگر به دنبال خرید با اجاره خانه در ترکیه هستید حتما از سایت ما دیدن کنید و از مشاوران خبره و متخصص ما در این رابطه پرس و جو کنید. همچنین می توانید کیس های مناسبی را در لوکیشن های بسیار عالی در سایت ما مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

مواردی که در این مقاله گفته شد فقط بخش کوچکی از روستا ها و جاذبه های گردش گری کشور ترکیه می باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا در اولین فرصت یا حتی تعطیلات تابستان، کشور ترکیه را به عنوان مقصد سفر خانوادگی خود انتخاب کنید تا لذت دیدار از جاذبه های گردشگری جذاب این کشور را از دست ندهید.

 

 

about turki

آشنایی با صفر تا صد کشور ترکیه

زهرا محمدی

نویسنده

15

مقاله

1399/12/27

تاریخ ایجاد